Harmonie, důvěra, porozumění a prohlubování prožitku, tomu vás může naučit partnerská jóga.

Harmonie, důvěra, porozumění a prohlubování prožitku, tomu vás může naučit partnerská jóga, která je založena na příjemném fyzickém kontaktu a hraní si s tím, koho máme rádi. Partnerská jóga je vhodná pro začátečníky i pokročilé. Společné dýchání, pozice, při nichž se partneři dotýkají a vnímají tak, aby dosáhli pohody neverbální komunikace na základě vnímání partnerových pocitů, možností a dechu, prohlubují vzájemný vztah.

Ve své tradici zůstává jóga individuální praxí, mohou ale nastat období, kdy partner může být obrovským přínosem pro motivaci, podporu a povzbuzení, cvičení s partnerem umožňuje dozvědět se více o svém těle, zvětšit důvěru a prohloubit vztah a koneckonců i lépe proniknou do pozic samotných.

Můžete vyzkoušet například vzájemné dýchání do zad. Posaďte se například do sedu se zkříženýma nohama. Ujistěte se, že ani jeden nezakláníte nebo nepředkláníte horní část těla, měli byste se lehce podpírat. Jakmile se v pozici „uvelebíte“, nalaďte se na rytmus vlastního dechu a soustřeďte se na jeho zvuk. Pak přeneste vědomí do zad a snažte se v nich cítit pohybující se dech. Zažívejte stejný pohyb, který přichází od vašeho partnera, a zkuste spolu sladit rytmy dýchání. V pozici můžete setrvat tak dlouho, jak vám bude příjemné.

Toto cvičení umožňuje partnerům nádherným způsobem strávit spolu chvíli času. Pomáhá rozvíjet vnímavost v uvědomění si dechu a současně povrchu zad. Je také velice užitečná, pokud se jeden z vás nedokáže udržet vsedě v rovnováze. Největší pohodlí nabízí partnerova opora těhotným ženám.

Partner, který poskytuje oporu, by měl zharmonizovat svůj dech se svým protějškem. Měl by také být vnímavý a sledovat jeho reakce po celou dobu provádění. Když si všimne, že protějšek necítí pohodu, začíná dýchat jinak, je na místě dotaz, zda již není čas pozici ukončit.

Na závěr společného cvičení můžete použít vzájemnou masáž. V Indii se říká: „ Chceš – li mít spokojenou ženu, namasíruj jí hlavu, chceš – li mít spokojeného muže, namasíruj mu nohy.“

Pokud vás baví proplétání těla a dosahování vyšší ohebnosti, chcete-li se zbavit bolestí zad a zregenerovat vitální funkce, jsme tu pro Vás.

Nabízíme vám specializovaný a individuální přístup.

Vzhledem k omezené kapacitě studia si rezervujte místo.


Kobra, bhudžangásana,

v sanskrtu znamená had, je jednou z nejstarších pozic hathajógy. Pochází z doby čisté tantry. Je středobodem takových prací jako Géranda samhitá – svatá kniha hathajógy. Části textu, konkrétně Hathajóga pradipika, kterou napsal indický jogín Svátmaráma v 15.století, jsou v podstatě sexuologická příručka, v níž se často mluví o hlavním cíli- rozpálení „tělesného ohně“. Bhudžangásana je zde vychvalována jako podpalovač . Pokud jogín zaujme tuto polohu ,kniha tvrdí, že „začne na síle vytrvale nabývat fyzický oheň“. Následný krok popisuje kniha jako „potěšení, rozkoš a nejvyšší slast“.

Číst dál...

K této mantře se váže krásný příběh. Jistý světec prozradil tuto mantru svému žákovi s tím, že tato mocná mantra může osvobodit i špatné lidi, a proto by se měla držet v tajnosti. Žák poté vylezl na střechu chrámu a začal mantru hlasitě vykřikovat. Své chování vysvětil tím, že on sice přijde za neposlušnost do pekla, ale mnoho jiných bude vykoupeno. Učitel žákovi odpustil a požehnal.

Číst dál...

Eka pada radža kapotásana - Holub královský

V plném provedení je eka páda rádža kapotásana jednou z nejnáročnějších variant této pozice. Při ní je tělo vypjaté vzhůru a ruce nad hlavou svírají pokrčenou nohu jako holubí ocas. Jednodušší variantu provedeme takto: Ze sedu na patách s nádechem přejdeme do vzporu klečmo. S výdechem zanožíme levou nohu a dosedneme hýžděmi na pravé chodidlo. S nádechem ohneme levou nohu v koleni, s výdechem přetočíme trup mírně doleva a levou ruku položíme na holeň pokrčené zvednuté levé nohy, tu pak nasměrujeme do levého podpaždí a pravou ruku předpažíme povýš. Opakujeme na druhou stranu.

Číst dál...

Joga 011... a sami si také můžeme pomoci

Všeobecná doporučení při únavě a stresu jsou : odpočiňte si, uvolněte se, relaxujte. Ale jak na to? Chodíme do lázní, na masáže, bereme léky....jako by nás měl uvolnit někdo jiný nebo něco jiného, jen ne my sami. Jógová relaxace, to je vědomý stav uvolnění těla a mysli. Většina z nás si hlubokou relaxaci zaměňuje se spánkem.

Číst dál...

Soubory ke stažení jsou v detailu článku

Číst dál...

Joga 078... uvolnění svalů v obličeji vyhlazuje vrásky a rozjasňuje pohled.

Jedna moje klientka, velmi vytížená manažerka, si dlouhodobě stěžovala na poruchy spánku. Večer se jí promítal v hlavě celý pracovní den, řešila možné i nemožné problémy, usínala těžce a spala přerývaně. Většinu z nás pronásleduje stres a spěch na každém kroku. A jak relaxujeme? Většinou zase dovolenou ve snaze stihnout a vidět co nejvíc a pak se vracíme do práce unavení a vyčerpaní. Ve snaze uvolnit se, saháme po cigaretě, alkoholu, lécích.

Číst dál...

V lednu 2015 o mě vyšel článek v Madam Business. Podívejte se.

01 10 11

... a plastika obličeje se odkládá.

Je to královská poloha jógy, kterou mnozí považují za polohu univerzální. Ač je to jedna z nejméně nebezpečných poloh, ne každému je dáno, aby ji prováděl a existují i zdravotní omezení pro ty, kteří trpí hypertenzí, arteriosklerózou nebo jinými srdečními chorobami, ale také onemocněním ledvin, jater nebo očí.

Číst dál...